Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Love Is Simple

The Untold Story

The Untold Story

Saturday, September 5, 2015

kawan baik vs cinta

assalamualaikum. harini aku nak confess pasal kawan baik berlainan jantina. engkorang ada kawan baik ? mesti semua orang ada. tak kisahlah berkawan baik dengan kucing sekalipun. tetap panggil berkawan right? tapi harini kita nak kupas pasal kawan baik berlainan jantina.

okay kawan baik berlainan jantina ni bagus sebenarnya. at least bila ko ada masalah dengan gf/bf ko boleh refer dekat ur bff. tapi ko percaya ke bff ni boleh berkawan tanpa ada perasaan ? bila dah tiap-tiap hari duk huha huha berdua komfem salah sorang akan ada perasaan cinta.

cinta ni fitrah bagi setiap makhluk. cinta ni wujud tanpa kau sedar. tahu-tahu kau jeles tengok dia dengan orang lain. hmmm perit tahan perasaan ni. haha. 

first thing benda aku nak cakap, cinta tu la yang akan rosakkan  hubungan sahabat. contohnya aku. dulu ada bff sehidup semati. birthday dia 22 june aku pulak 23 june. boleh pulak dia ajak aku bercinta aku pun bodoh ikut. seminggu je relay tu bertahan. at the end aku mintak putus. sbb feel tu dia je rasa. aku tak boleh go on. aku dah paksa diri aku untuk terima dia. tapi semua sia-sia. hati ni tak mmpu. berkawan bertahun-tahun. bercinta seminggu. at the end nya aku ngan dia tak contact sampai sekarang :'(

tapi sekarang terbalik. aku ada bff laki yang aku kenal. aku kenal masa bulan puasa tahun 2013. dia orang sarawak. tinggi putih mata sepet. kawan aku tergila-gila kat dia. sampai runsing aku dengar pasal dia je tiap-tiap hari. pernah sekali masa gi bazar aku terserempak kat bazaar. aku kejar dia. lepas hantar kawan aku balik. aku nampak bff (masa tu belum jadi bff lagi kenal pun tak) tengah cakap telefon tepi jalan. so aku dengan selamba badaknya pergi tahan dia dan mintak nombor. kononnya untuk kawan aku lah. 

"ehhh awak sini jap"

"kenapa?" (sambil jalan ke arah aku)

"boleh mintak tolong tak?"

"mintak tolong apa? kalu bleh tlg saya tlg"

"boleh abang bagi nombor telefon abang tak"

"haa? (muka terkebil-kebil terkejut , pastu dia bagi jugak nombor)

malam tu aku mesej that guy bagitahu kawan aku yang kerja dekat kedai buah tu nak nombor dia. minat gila nak mati kat dia sebab dia slalu beli buah kat kedai kawan aku kerja. dia kata taknak sbb ada gf. and gf dia kawan aku jugak. choiii!!! aku pun menyepikan diri dan kawan aku pun tak minat dah kat dia sebab dia ada awek then kawan aku cepat ubah selera. kejap minat orang tu kejap minat orang ni. aku pun contact tak contact dengan bff aku tu (tak jadi bff lagi). banyak kali lost contact. at last dia break up jugak dengan gf dia sbb gf dia curang. hek eleh dia pun lebih kurang melayan perempuan lain. padan muka dia. HAHAHA (gelak jahat)

lepas aku habis blaja aku kerja part time kat giant. kedai jual tudung. start tu dia contact aku balik. kitorang makin hari makin rapat. and aku tak dapat nafikan aku pun terjebak dengan virus cinta kawan baik. lagipun masa tu aku dengan pakwe aku (dah jadi bekas) ontheway nak putus. yelaa muka pecah rumah ada hati nak gf lawa-lawa, kaya-kaya. aku terima dia seadanya pun tak hargai. jadah punya perangai. (komando tak guna)

sekarang aku baru sambung degree. alhamdulillah aku dgn bff aku kekal sampai sekarang. cuma kami dah upgrade relay kami . jeng jeng jeng. haha in shaa allah kalau ada jodoh aku jemput korang makan nasi minyak kayyyyyy. yang kelakarnya sampai skrg dia akan usik aku . katanya aku perempuan pertama yang ngorat dia mcm tu. aku pun tak pernah ngorat lelaki macam tu. entah menda yang rasuk aku maghrib-maghrib tahan orang mintak nombor. padahal kenal pun tak. muka dia pun aku tak bape cam . kahkahkah. gentlewoman kan aku ? 

so the moral of the story is bila kau yakin kawan baik kau ada perasaan yang sama baru bercinta . kalau tak. lupakan . nnti hubungan persahabatan yang suci murni tu terjejas. hmm cedih kan? so hargai kawan anda. hwaiting!!!! 

*doakan aku dapat grad dengan pawer dalam degree ni*

0 ulasan:

i'll tell you the story of my life

i'll tell you the story of my life
FIGHT FOR YOUR LIFE YANA
 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.